tisdag 19 oktober 2010

Förberedelser

Hej alla
Förberedelserna har varit igång sen i våras då tanken var att åka till New York, Californien, Florida eller något liknande. Men vad händer! Vi är för sent ute och Texas är det som finns kvar mer eller mindre.
Men Texas är alltså dit vi ska, till Fort Worth närmre bestämt. Med ett stipendie i fickan, 15 avslag och 20 fortfarande ute i världen beger vi oss i början på januari av för en termins studier och praktik.
Massor ska fixas för att det ska gå vägen, vi är mitt uppe i visumsansökningar och kursval för tillfället och allt känns som en himla röra. Vilken tur då att jag är bra på att göra listor och att Sara är bra på att lugna ner mig ............och jag är bra på att stressa upp henne, helt i onödan oftast.

Jag ska försöka skriva från och med nu så ni kan följa hur allt går, det är faktiskt inte mer än 80 dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar