söndag 26 december 2010

Nere på ensiffrigt

Åtta dagar kvar.
Under julen, då jag bara borde ha slappnat av, fick jag lite klarhet i hur flygresan kommer gå till. Det är inte bara att flyga så som jag är van vid, det vill säga på med väska och mig själv och av med väska och mig själv. Istället ska vi på sista mellanlandningen plocka av väskan och bära den genom immigrations och tull och sedan lägga den i ett "baggage drop" så bär någon på väskan igen. Låter inte så avancerat om det inte vore så att jag satt och såg en film i sann Bangkok Hilton anda och skrämde upp mig själv. -Tänk om någon ger mig en glasorm/ kamera med knark i "what to do". Nää det kanske inte är så troligt ändå.

Jag borde ta tag i min packning på riktigt med. Jag tror att jag har bestämt mig för att ta med en liten  rullväska som handbagage så slipper jag bära tungt. Men vad som ska med i den riktiga väskan är svårt. Ju längre tid som går desto mer hänger jag fram som jag vill ha med. Det har resulterat i en tom  resväska och högar med kläder och grejer runtomkring, jag vill inte packa ner något som jag sen måste packa ur.

I skrivandets stund, kl 8.45 på morgonen är det -2 grader i Fort Worth. Det innebär att klockan är cirka 01.45 där, mitt i natten med andra ord. Undrar om jag kommer frysa i min vårjacka. Jag vill intte åka iväg med en tjock vinterjacka! det kommer ju bli varmare ganska så snart. Enligt vår sponsor där ligger temperaturen på allt från 0- gradigt till 25 grader såhär i slutet av december. Kolla gärna in Fort Worths hemsida!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar