måndag 1 november 2010

Idag var en riktig fixardag. Jag började på skatteverket och stod otåligt och väntade utanför innan de ens hade öppnat. Väl inne finns inga kölappar utan en kvinna hoppade ifrån sina ordinarie uppgifter för att peka folk åt rätt håll allteftersom de kom in samtidigt som hon frågade dem om sitt ärende högt så att alla kunde höra.
Jag hamnade bakom ett par som skulle fixa personbevis eftersom de skulle till Thailand. De passade på att diskutera min resa också då de hörde att även jag skulle skaffa personbevis, det blev en trevlig liten pratstund och några varnande ord om att jag ska passa mig för alla hamburgare som visst finns i USA innan det äntligen blev min tur.
Sedan blev det en tur till banken, så tänkte visst även 100 andra med mig denna morgon. Fixade intyg och skulle betala visumsavgiften men behövde tydligen mitt passnummer för att verifiera att det verkligen är jag som betalt så det blev att cykla hem och hämta det och ställa mig sist i kön igen.

Nu har vi äntligen bokat visumstid också, den 16 november bär det av för en personlig intervju uppe i stockholm. Jag har funderat på det idag, jag undrar vad de ställer för frågor, vad vill de veta?

1 kommentar: