lördag 21 maj 2011

Flygresan

Hej
Nu ska  ni få höra om min hemresa.

Jag checkade in i Dallas men det krånglade redan där, kvinnan som långt och länge hjälpte mig sa att jag borde byta flyg till Newark till ett tidigare, eftersom det var massa förseningar där pga oväder, men allt var fullt så jag fick vara kvar på mitt ordinarie flyg. Jag checkar in min stora väska utan problem och tar min lilla rullväska och min skolväska med som handbagage. När jag sedan ska hoppa på flyget är jag bland de sista att gå på eftersom jag satt nästan längst fram, då var flyget redan fullt med handbagage så mitt och många andras fick inte plats, utan de skulle taggas och flyga som min stora väska hela vägen till Göteborg. Men de tog den så hastigt att jag inte hann ta ut datorn och andra viktiga prylar!

På grund av ovädret i Newark fick vi cirkulera  en och en halv timme extra i luften och jag var säker på att missa nästa flyg, men tydligen ändrade man bara klockan en timme så jag klarade mig efter en lite springtur. Flyget till London tog bara 6 timmar och jag hade ingen mellan mig och en dam så jag hade massor av plats så det var en riktigt trevlig resa.

I London dock började kaoset. De kunde inte ge mig mitt boardingpass för London-Göteborg i USA utan det skulle jag fixa i London. Väl i London blev skickad till bussen som skulle ta mig till terminal 3 (SAS) och  när jag kommit dit säger dem att jag ska till Terminal 4 (continental). Jag springer dit och tvingas gå igenom säkerhetskontrollen, tiden rinner iväg, jag går fram till incheckningsdisken (hoppar före i kön för att hinna) och mannen bakom siken säger att jag trots allt ska till SAS, så ner till terminal 3 igen och hoppa på bussen.

Jag frågade busschauffören när den skulle avgå eftersom jag hade bråttom, då är han så snäll att han väljer att köra tidigare och hjälpa mig. På bussen satt en kille som jobbade på flygplatsen (vad han gjorde vet jag inte) men han frågade hur det var, jag ser totalt uppgiven och stressad ut vid detta laget, så jag berättade att de skickat mig fel flera gånger och att jag nu var jätte sen. Sen ställer han upp som min personliga guide resten av vägen, han visste att det var mycket folk vid säkerhetskontrollen så han ville hjälpa mig att komma igenom snabbt, sagt och gjort, jag springer sen till SAS och får mitt efterlängtade boardingpass och springer vidare till gaten. Det var en bra springtur och väl framme vid gaten påpekade mannen vid disken min stressade, utmattade uppenbarelse =)

På  flyget kom jag i alla fall och av men för den delen, men det gjorde inte mina väskor! Tydligen så stannade dem kvar i London, så jag fyllde i lite papper och var ärligt talat glad att JAG kom hem överhuvudtaget. Men idag, en dag senare vid 18 kom mina väskor med taxi, så nu är allt fina fisken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar