torsdag 20 januari 2011

"If I hide my face for sorrow, there is cause enough, and if i cover it for secret sin, what mortal might not do the same?"

Ligger hemma i soffan under världens största duntäcke i en underbart hallonröd färg. Jag har precis läst in mig på morgondagens quiz som handlar om Edgar Allan Poe´s Ligeia. Det krävs 100 procent koncentration för att förstå denna text från 1800 talet.

Vi har äntligen fått betala vår hyra efter två turer till banken, de ville se vårt pass, det dög inte med körkort. Med stor glädje kom vi hem och såg att hyran för terminen blev cirka 5000 kr billigare av någon oförklarlig anledning GREAT!!
Ben tittar ut lite försiktigt, om honom kan jag nu allt det finns att veta genom boken nedan

Jobbfirandets igår skedde hemma hos ett par tjejer efter att de insett att vinbaren vi skulle till stängde kl 21. Vi steg istället rakt in i vårt första äkta amerikanska hus!! Ja, alla hade skor på sig inomhus, annars såg det ganska normalt ut i mina ögon.

Ikväll är det dags för the girls´night som jag berättade om. Innan dess ska jag och Sara diskutera Ligeia och förhoppningsvis spinna lite.
Jag är nu tillsammans med Sara något utav en celebritet =) Vi är minsann med på bild från The Rose Bowl firandet på länken nedan
http://www.dfw.com/2011/01/17/392340/pics-011611-tcus-rose-bowl-celebration.html

Till sist vill jag avsluta med att visa en liten detalj som gör att vi inte behöver tveka på var vi är dvs i cowboyland
Japp, kossa på rumpa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar