fredag 28 januari 2011

Jag trivs

Stockyard by night är fint men.........dött
Igår var vi iväg på happyhour med Alshley och hennes klasskompisar på ett ställe en bit ner. Riktigt bra happyhour var det, vi fick både öl och mat för knappa 27 kronor. Efter det skulle de andra hem och göra sig i ordning inför kvällens besök på Billy Bob´s. Sara och jag var redan klara så vi blev skjutsade till stockyard för att titta lite på all boskap och cowboysare, men vi fann inga, det var för sent på kvällen (19.00). Så vi fick fördriva tiden i baren på en trevlig restaurang istället till några ur det väntade sällskapet dök upp.

Det blev ingen Billy Bob´s till sist utan vi körde vidare till downtown och två mysiga pubar där. Idag har v haft quiz i skolan och nu tar vi äntligen helg. Både jag och Sara har varit oförklarligt trötta hela veckan så helgen är välbehövlig. 


En flygande väckarklocka fann vi den enda butiken som var öppen

Den enda cowboyen vi hittade, haha fast vi såg ju faktiskt en cowboy från fönstret på puben vi satt på som fickparkerade sin kossa med enorma horn mitt mellan bilarna på gatan


Sara provar ut en sadel för kvällen

Vår första bud light

Ytterligare en död pungråtta



Vi bytte pub till "The White Elephant" och provade på något gammalt spel. Man skulle skjuta iväg en liten puck och helst hamna på höga poäng längst bort.

I taket på tredje stället för kvällen

Flickorna

Åh ja just det, vi har tv kanaler nu..härligt.

Ses!Tittade förresten precis på termometern, 21 härliga grader har vi idag!!!! Går ut och lägger mig och sover en stund i trädgården tror jag (Vår lärare idag varnade oss förresten för snöstorm nästa vecka, vädret skiftar snabbt här)

1 kommentar:

  1. Blir så glad när jag läser allt Ni är med om. Å kul att du trivs. Snart har du varit iväg en månad, oj vad tiden springer iväg.
    21 grader är ju inte helt fel, här var det -12 grader igårmorse, brrr o nu ikväll så har det snöat lite. Ha nu en trevlig helg.
    Kram kram
    Gittan

    SvaraRadera