torsdag 20 januari 2011

Solflickan

Nu är jag tillbaka för att berätta att jag numer är bundis med Sun Maid, ni vet russinen i den röda asken från californien. Jag har inte varit speciellt förtjust i dem innan men nu, jag skulle nästan kunna sträcka mig så långt som  att säga att det är som godis (och det är en big deal för mig som många redan vet).



Vädret är på vår sida igen, cirka 14 grader och sol så det känns skönt. Imorgon ska vi gå till Bank of America för att få ut en större summa för hela terminens hyra. I bankomaterna får vi inte ut mer än 1400 kr per gång och de tar ut en summa för besväret varje gång med så vi provar med banken.

Vi har tagit ytterligare promenader i området för att bekanta oss lite och det som slår oss varje gång är att vi är de enda som promenerar!
Varje dag ungefär en gång i timmen spelas en kyrklig låt
En av sjutusen kyrkor som ligger precis runt vår lägenhet







 Husen som finns här är väldigt varierande och alla ser igenbommade ut. Det är lite ghetto över de flesta, lite läskigt faktiskt.

Ikväll ska vi ut och fira att en av de tjejerna vi börjat umgås med har fått jobb i Boston efter att hon tar examen nu i maj. Skönt att det börjar hända lite saker även på kvällarna. Dock ska vi inte ses förrens vid 21, liiiite sent tycker både Sara och jag som nästan brukar sova vid den tiden haha.

3 kommentarer:

  1. Johanna, du vet väl att russin är så nära frukt man kan komma? Räknar med att detta är slutet på alla pikar jag brukar få när jag käkar frukt som lördagsgodis ;)

    SvaraRadera
  2. Johanna! lyssna inte på catalin, du vet bättre än så. Godis är godis och frukt är inte godis (lämna mig inte ensam i godisträsket) :)

    SvaraRadera
  3. Josse, jag har inte övergivit dig helt russin är NÄSTAN som godis men skulle abolut inte säga att det är ok att äta frukt en lördag!!

    SvaraRadera