torsdag 7 april 2011

This in an emergency

I tisdagsnatt, nä det var inte natt, klockan var bara 22.13 ungefär men jag hade precis sjunkit in i en svag början av en dröm. Ni vet när man ligger och funderar och så helt plötsligt kommer det en dvärg med rosa äpplen i en korg och bjuder på, och så är man åter tillbaka på vad det nu var man funderade på från början tills en gul häst med huvud både fram och bak gnäggar en shlagermelodi. Ungefär så långt hade jag kommit i min resa in i drömmarnas rike. Helt plötsligt hör jag en ganska datoriserad röst vråla THIS IN AN EMERGENCY, PLEASE DO NOT USE THE ELEVATORS THIS IS AN EMERGENCY PLEASE DO NOTUSE THE ELEVATORS detta tillsammans med vitt blixtrande ljus i hela lägenheten.

Jag skriker på Sara, lite smått i panik, vi klär på oss (jag har de gräsligaste pyjamasbyxorna världen har skådat), dem och ett par flip-flops tog jag på mig och begav oss ut. Utanför huset står resten av de som befolkar vår komplex.
T
vå sekunder senare kommer en polisman! Inte en brandman, en polisman, utan brandsläckare. Han sa att alarmet börjat i lägenhet nummer 712 och gick in och skulle söka upp problemet. Under tiden står en ganska munter skara och småpratar (genom blixtrande ljus och vrålande röst), det var nog inte många som sov vid den tiden förutom den konstiga svenska tjejen med dem fula byxorna då.
Efter en stund kommer polisen ut utan att ha hittat problemet. Han sa att det KANSKE var ångan från dushen! man måste duscha galet varmt om man ska lyckas få igång brandvarnaren sådär.
Tillbaka in i lägenheten, den varma sängen, dvärgen med de rosa äpplena och den gula hästen.
En upplevelse utöver det vanliga.

Nu blir det frukost och sen skola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar