torsdag 14 april 2011

Tornado

Jag har ju helt glömt av att säga att vi hade tornadovarning i ett par timmar här i måndags. De avbröt nyheterna för att enbart följa den väntade tornadon som sas komma till Fort Worth runt midnatt. Mannen på tv sa att de i det för tillfället mest kritiska området skulle höja volymen på tv:n och låsa in sig i ett säkert rum, han skulle guida dem genom detta!

Runt kl 1 på natten kom det en rejäl storm, blixtrarna avbröt varandra och gjorde himlen var mer vit än svart och regnet öste ner. Det var lite läskigt ett tag men innan jag la mig hade tornadovarningen för Fort Worth övergått till stormvarning, och vi har ju ett litet skyddsrum i form av en toalett ute i korridoren dit vi ska ta flykt om så jag kände mig ändå ganska säker.

Idag fick vi en ordentlig överasking av bäste Dr. K. Efter lektionen bad han mig och Sara och tre andra elever i klassen att stanna kvar en stund. Sen sa han till mig och Sara är de mest outstanding och duktiga elever han haft på 25 år och att vi på grund av detta, och att vi redan har högsta betyg, inte ska skriva sista tentan!!!!! Hur skönt är inte det =)

Ikväll gick jag och klippte mig, det var välbehövligt. Håret har blivit galet långt och tunt efter allt hår jag tappat. Frisören var riktigt duktig. Jag är alltid lite nervös över att gå därifrån och känna att de klippt för mycket eller att jag av annan anledning inte känner mig nöjd. men denna frisören lyssnade på precis allt jag sa och jag gick därifrån med långt vågigt surfhair =)

2 kommentarer:

  1. weeehoo! va grymma ni är! eller ja jag blir ju inte superförvånad. Får man önska bilder på nya frillan? :)

    SvaraRadera
  2. Wow, grattis till att ni är outstanding o slipper tentan.
    Du är med om så mycket Johanna och det är en fröjd att läsa bloggen. Det enda som händer mig just nu är att jag tappar den ena plomben efter den andra. Har ju rotfyllt en tand som de skall bygga en "krona" på, sen tappade jag en bit av min visdomstand som jag fick dra ut förra fredagen. För att sen i söndags tappa den provesoriska plomben på den rotfyllda tanden så det blev till att åka till tandis i måndags o fixa det. Imorrn skall jag till tandis igen för att sätta på "kronan" men vad hände ikväll då?? Jo Gittan tog en kola och ännu en plomb lossnade!! Man blir väl snart en tannalös kärring.
    Annars ser jag fram emot att på måndag köra upp till Martin o hans lilla "familia" för att fira påsken där.
    Kram på dig
    Gittan

    SvaraRadera