onsdag 23 februari 2011

All this time

Idag var vi och hjälpte till på Paschal High school´s Writing Camp. I vanliga fall, hemma, brukar det gå ganska bra även om jag alltid är fruktansvärt negativ inför all övning på fältet. Denna upplevelsen gjorde mig mest frustrerad för Dr L, vår lärare i kursen, bad oss undervisa strategier för ett test som heter TAKS (Texas Assessment of Knowledge and Skills). Jag har aldrig förr tagit testet! Jag har aldrig förr använt de strategier som förespråkades! så jag kände mig mest malplacerad faktiskt och var inte till någon nytta alls. Talade om detta för Dr L som förstod min sits och vi kom istället fram till att det är en bra upplevelse att få lära hur det går till här och se de kulturella skillnaderna. var såklart intressant att se hur man förbereder de som behöver hjälp inför testet och så fick vi pizza till lunch så det var ju trevligt.

Nu vet jag inte vad jag ska hitta på men om nån timme ska jag ta mig till bodypumpen på rec.
Denna döda ödla har försökt ta sig in (när han levde kan man ju ana) till Saras rum, kom bara till fönstret, sen kom svältdöden och tog honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar