lördag 12 februari 2011

Evelinadagen!

 Fick igår ett brev från mamma med ett fint grattiskort i och mitt servicekort som länsförsäkringar glömde skicka innan jag åkte. Blev såklart glad för det men så ringde mamma precis å sa "jag hoppas du vinner massa miljoner" jaha tänkte jag, det var ju snällt av henne att hoppas på det =). Anledningen till att hon sa så var dock för att hon skickat med massa lotter till mig i kuvertet men de hade jag inte fått. Men när jag tittar på kuvertet nu så ser jag att det är uppbrutet och igentejpat så någon hade varit där å norpat dem, servicekortet var de inte intresserade av så det fick jag behålla. Haha, igår när jag fick det så tänkte jag "åh va gulligt av dem (posten) att tejpa ordentligt i kanten eftersom kuvertet är söndrigt där" riktigt så var det alltså inte! Tack ändå mamms och det förklarar varför du skrev lycka till i slutet, haha jag tänkte mer allmänt som lycka till i livet och tackade för det utan en tanke på lotter.

 Igår hade vi en liten födelsedagsfest hemma hos oss innan vi begav oss till 7th street för lite Pough Mahones. På mahones jobbar en mycket mycket liten man (han är typ 1,50 max) från sydamerika. Igår var han otroligt pratglad så vi (jag å Kelsey som också pluggat spanska)  pratade massa spanska med honom och kom fram till att vi alla behöver öva på språken (vi spanska och han engelska)så vi ska ta och fixa en liten övningscirkel tänkte vi =) Härligt med alla människor man träffar när man är ute och reser!

Vi kom precis hem från en brunch på ett trevligt ställe och vi är fortfarande ganska trötta från igår så dagen blir lugn kan jag tänka. Vi har 16 grader och strålande sol idag så kanske att jag tar med mig en stol ut genom fönstret och sätter mig i rabatten där det förhoppningsvis är lä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar