tisdag 1 februari 2011

Stormen



Ok så här var stormen: Jag vaknade inatt runt 1 kan jag tänka och hörde det smattrade på rutan. Härligt! regn. tänkte jag. Somnade om och vaknade av ett öronbedövande dån och började känna mig lite rädd, jag och Thor är inte de bästa vänner kan jag dela med mig av. Det måste ha varit åskan, så jag låg och vred mig till jag somnade om igen. När jag vaknade var hela Texas vitt och mail och hemsidor svämmar över med varningar om att skolan är STÄNGD. Är det inte märkligt att ösregn och åska leder till snö så säg.

Ingen skola alltså och värre rec center är stängt det med så antagligen ingen träning idag om inte den 25 gradiga värmen gör ett hastigt återbesök. Jag är med andra ord frustrerad bortom ord. Har pluggat hela dagen igår och hela förmiddagen idag, jag måste distrahera mina tankar med........shopping, ja precis. Men nu är det så att ingen vill väl köra i detta vädret, lite därför de stängde skolan så hur ska jag ta mig till kläderna??? Dollarn fortsätter att sjunka, den var nyss nere på 6,40!! så det passar sig väldigt bra med inköp nu.
I övrigt går det inte så bra för mig att hålla i ordning på saker. Började ju med att jag tappade bort telefonen och nyligen har min bästa sjal sprungit bort så nu har jag bara en ful kvar. Värst av allt är att jag tappar mitt hår! finns nästan inget kvar, någon som vet vad det kan bero på? Stress är det inte, känner mig otroligt avslappnad och inte alls sådär hyper som gör att man tappar hår =) kan det vara kloret i vattnet? Tar glatt emot alla tips och kurer.

3 kommentarer:

  1. Visst är det underbart med vädret här i Texas.
    Igår kväll spelade jag tennis i kortbyxor och idag är det storm och 5 grader. Vi har ingen snö här. Men de har varnat för snö på fredag. Det vore väl typiskt om det skulle vara det som ställer till problem när jag ska ut och flyga. Tror inte de kan hantera snö så bra på flygplatserna i Texas.
    /Marie

    SvaraRadera
  2. Haha ja det är galet, vi har 7 minus just nu! Skulle vara mycket tråkigt för dig om det ställer till problem med din resa, hur länge är du borta? Jag och Sara som jag bor med tänkte utvidga våra vyer och ta en tur till Houston någon helg.

    SvaraRadera
  3. om du inte tappar ditt hår av stress kanske det kan vara oro eller liknande eller att bara klimatet är annorlunda. gå till en frisör och bara förklara hur det ligger till & se om du kan få ett bra schampo eller likande. kan vara brist på något ämne med. tappade hår ett tag men det slutade och kom tillbaka. Lycka till. :D

    SvaraRadera