onsdag 16 februari 2011

My first American grade


Härligt! Känns mycket bra för att vara den första inlämningsuppgiften.
Idag var jag på skrivcentret för att få hjälp med min narrative, det är ett krav för att få ett bra betyg i den ena kursen. Travis, som är lärarassistent i den kursen jag skriver arbetet i, hade inte några lediga tider så jag fick gå till vår fiction lärare Dr K istället. Han är en man med en fantastisk passion för sitt ämne och är by far den bästa läraren vi har tätt följt av Dr V. I alla fall, jag fick en tid hos Dr K och var ganska nervös inför det, det är en ganska utlämnad situation eftersom det  jag skriver är memoarer. Men det gick otroligt bra. Dr K är otroligt duktig och hjälpte mig med alla kommatecken som man använder i engelskan och lite annat. Han passade på att berömma mig och Sara för våra prestationer i Fiction klassen och sa att han tycker att det är himla roligt att ha just oss där.
Sara hade en tid efter mig och när hon sedan kom hem hade hon med sig en bok. Dr K hade sagt till henne att jag gärna ville ha ett ex av den, det var ju himla snällt- en gratis bok, men jag kan inte minnas att vi pratade alls om någon bok haha.

Nu har vi precis varit på rec centret, de påminner gärna om the spring break body, den borde vara redo till den 14 mars, så det är lite mindre tid än vad vi räknar med hemma, beach 2011 (Juni med andra ord).
Nu blir det mat och kanske något avsnitt CSI.
Sov gott därborta
Ps. sa jag att vi har haft 25 grader här idag =) det är kväll nu och jag gick i T-shirt hem från the rec!!! Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar