måndag 28 februari 2011

En vilja av sten

jag har en favoritbok som jag har läst säkert en fyra gånger. Den handlar om Aron Ralston, en ung kille med målet att vara först med att klättra upp för colorados alla fjortottusingar under vintertid. Vid en vandring bland kanjoner fastnar han med handen i ett klämblock och blir ståendes så i 6 dagar innan han inser att han måste amputera sin egen arm för att kunna fly. Det är den mest inspirerande bok jag någonsin läst och rekomenderar den varmt till alla.
Igår satt jag och kollade på Oscarsgalan och såg då att denna otroliga bok har blivit film med James Franco i huvudrollen. 127 Hours heter den och står just nu högst på min lista över filmer jag vill se.

Klockan börjar närma sig 9.30 så jag ska bege mig till skolan. Idag ska vi få reda på resultaten av både första fictionprovet och ett quiz-alltid spännande. Efter den lektionen ska vi observera på Paschal highsool till 13 och eftersom det är prov imorn blir det till att plugga resten av dagen.

Hörde nyss att låten på slutet är The funeral med Band of Horses som har gått på repeat hos mig sen i höstas. Lär boken, se filmen!
Ha en underbar dag

5 kommentarer:

  1. ska vi se om det funkar...igen :-)
    HAr försökt 15 gånger så kör ett teat nu/ Emelie

    SvaraRadera
  2. OHHH Äntligen funkade det.
    Angående filmen såg jag den för några veckor sen och har aldrig haft sån dödsångest. Efter halva filem vill jag gå bara men kunde tyvärr inte. Så se den inte...kunde inte prata på timmar efteråt utan att börja gråta och hade ångest i flera dagar. Vet att du läst boken Johanna men endå...dödsångest!!!
    Hoppas allt är bra annars...är så kul att läsa din blogg!!!!

    Kram Emelie

    SvaraRadera
  3. Hej min lilla syster!

    Vi såg faktiskt den filmen i söndags :) Fruktansvärd film men dock något seg i mitten. Men jag tycker absolut du ska se den. Tack för det fina kortet och jobbet tackar också. Hoppas allt är bra!
    Puss

    SvaraRadera
  4. Jag har också sett filmen, den är väl sevärd men inte i närheten av boken... är du säker på att den inte kom med i filmsamlingen som du fick innan du åkte? kram

    SvaraRadera
  5. Vi har sett den filmen nyligen, den va jätte bra! har ju dock inte läst boken så jag har ju inget att jämföra med. Men helt klar värd att se!
    Kram Emely

    SvaraRadera