onsdag 16 februari 2011

Onsdag 16 Februari

Har inte hänt så mycket denna dag än så länge. Vi var på fiction och Dr K gav oss alla frågorna som vi ska svara på på provet på måndag. Snällt va?!. Det är kanske lite udda att få frågorna till provet i förväg men jag, som lärare, bestämde mig för att tycka att det är en bra sak. Eleverna måste ju fortfarande hitta svaret på frågorna så vad spelar det för roll om de gör det i förväg. Dr K´s försvar för att göra prov på detta sätt var att han ska pensionera sig om två terminer så nu vill han bara ha kul..........det lyckas han fantastiskt bra med, vi har kul varje lektion.

Onsdagar innebär två lektioner för oss. Andra var Education- kursen. Lika stressande som vanligt, jag kan inte med Dr L, hon pratar mycket mycket kort om många grejer och blir inte färdig med nånting. Sedan gick vi alla till Paschal High School för att få information om TAKS testet (ungefär som våra nationella prov hemma). Nästa onsdag ska vi undervisa elever som lärarna anar kommer ha svårt att klara provet. Så vi är voluntärer (säger dem, men vi MÅSTE ju göra det) på ett så kallat Writing Camp.

Nu ska vi iväg och träna. Det blir bodypump och ett abs pass efter det.

Jag har inte tagit några bilder på senaste tiden så jag bjuder på en Amerikans potatis istället


Ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar