tisdag 15 februari 2011

Valentines Day

Hej alla
Tänkte bara titta in och säga att blogglusten inte riktigt varit där de senaste dagarna. Solen är tillbaka, cirka 20 grader om dagarna så jag har suttit en del i trädgården och försökt få lite färg. Det blev ingen stockyard men något annat helt nytt nämligen frozen yoghurt. Himla trevligt och gott. Man tar en stor bägare och sen fyller du den själv med de smaker du vill ha. Sen finns det massa färsk frukt att stoppa i och nötter och färgglada små godisar.

Idag var vi första dagen på high school. och just denna första dagen var under all kritik skulle jag vilja påstå. jag brukar vilja presentera mig för klassen och läraren innan jag sätter mig i ett hörn för att observera. men idag blev jag avsläppt någonstans i en enorm skola och letade mig fram till rum 867. Väl där säger läraren (som samtidigt dukat upp sin lunch på sitt skrivbord längst fram i klassen) till mig att ta mitt papper och fylla i mitt namn på listan och börja med provet??? Hon trodde att jag var en elev! De hade sagt till mig att lärarna var förberedda på att jag skulle komma men läraren jag skulle observera var inte ens där utan det var nån vikarie antar jag som inte hade den blekaste att jag skulle komma. Andra halvan gick lite bättre med en mer organiserad lärare som faktiskt hade koll på klassen så jag antar att jag bara hade otur denna dagen.

Alla hjärtans dag idag har firats med Erin och Ashlei hemma hos Erin. Vi köpte en pizza och såg på "Valentines day". Vi hann planera in en resa till San Antonio som Erin kommer ifrån. Funkar allt som det ska så kan vi räkna med en roadtrip dit över påsk =)

Nu ska jag sova, har precis just idag insett att jag inte bara har 1 prov och en inlämning av min narrative utan 2 prov och en inlämning av min narrative i början av nästa vecka.

Vårt hus till vänster, Pashal High School ligger upp för backen



Ser ut som ett garage, Skolan är enorm inuti!
God natt blev visst lite längre än bara en titt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar