söndag 13 mars 2011

Dick´s last resort, Dallas, fotbollsmatch

Hej alla. Hoppas ni har en härlig söndag. Jag vaknade upp ensam i min lägenhet och kände lugnet. Jag bestämde mig faktiskt för att ge mig ut på en liten löprunda i förmiddags. Sprang inte mer än 20 minuter och kände genast när jag kom tillbaka till lägenheten att det nog faktiskt var en ganska så dålig idé.

Igår begav vi (jag, Ashlei, Laura och Emily) oss till Dallas för att träffa Laura´s bror. Vi stannade till i downtown Dallas för att käka på ett konkurerande ställe till Hooters som låg precis jämte. Dick´s Last Resort hette stället och det hela går ut på att du som gäst blir illa behandlad, förolämpad, av servitriserna som jobbar där. Maten var inget vidare alls, och vattnet vi beställde kom in i en bunke som vi fick sleva upp vattnet ur. Under middagen sätter servitriserna på hemmagjorda hattar på gästerna med förolämpande texter på.
Efter denna upplevelse åkte vi hem till Laura´s bror och hans flickvän och sedan vidare till deras kompis. I natt ställde vi om klockan till Daylight savings time, en timme framåt så nu är det lite ljusare på kvällarna-skönt.


Idag hämtade tjejerna upp mig för att åka till en fotbollsmatch med några av Laura´s jobbarkompisar. Vi lunchade på ett jättemysigt ställe som hette Rosa´s Café.
En av Laura´s hundar
Efterrätt. Friterad tortilla med socker och kanel
på dem hällde man honung
Nu ska jag försöka skrubba bort resten av mitt face så jag vågar visa mig utan att skämmas för ikväll ska vi till Laura´s jobbarkompis och äta middag.
Hörs imorn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar