lördag 5 mars 2011

The power of the dead is that we think they see us all the time

Jösses vilken gårdag. Jag sprang iväg till CVS så fort Sara vaknat och hittade allt möjligt konstigt på hyllan. Eftersom det mesta såg likadant ut och jag absolut inte ville läsa på alla förpackningar valde jag mycket strategiskt den förpackning som såg finast ut i lagom arm och ögonhöjd.
Men hör här då, jag tog tabletter som såg ut som vanliga halstabletter varannan timme under hela dagen igår, och idag, -ja,hur mår du Johanna? - Toppen! eller nja kanske inte toppen det väl kanske att ta i men om jag var dödsjuk igår, nära till att bli hospitaliserad, så är jag idag mer på bb avdelningen med de nyfödda än på bårhuset med de döda. Så ja, jag skulle vilja påstå att tabletterna som mest innehöll zink fungerade. Givetvis kommer jag fortsätta med dem under hela dagen idag bara för att vara på den säkra sidan.

Så, vad ska jag hitta på idag när jag är närmre frisk än sjuk? Sara sover fortfarande, eller, det vet jag faktiskt inte, dörren är stängd och jag antar att hon sover, men när hon vaknar tänkte jag höra om vi inte ska ta oss till downtown och bara strosa runt lite. Ja så får det bli!
Fantastiska jordgubbar för 12 kr någon?
Ha en bra dag allihop!

2 kommentarer:

  1. Skönt att du mår bättre.
    Har ni tänk att besöka Houston någon gång under er tid i Texas så passa på nu medans den stora Rodeon pågår.
    Sängplats finns här.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Förpackningen skulle kunna vara en hundgodisförpackning :)hur som helst, skönt att du blev bättre. Kram

    SvaraRadera