torsdag 10 mars 2011

Uppdateringar

Hej alla
Jag har nu varit på Health Center. Precis som jag anade var det antibiotika jag behövde. När jag kom dit fick jag fylla i en bunt papper om min sjukdomshistorik och om min familjs yrken!?! Sen fick jag träffa en sköterska som vägde och mätte mig, tog blodtryck och frågade om mitt ärende.
Blodtrycket var tydligen högt så jag fick sitta ner en stund och vänta på doktorn. Efter en stund visades jag till ett undersökningsrum och fick vänta ytterliggare en stund. Sen kom doktorn och kollade läget, tittade i halsen och konstaterade ganska snabbt att jag hade lite "tonsillitis going on" (halsfluss). Han konstaterade sedan att jag hade bihållsinflamammation med. Mer väntan innan en sköterska visade mig tillbaka till väntrummet för min medicin.

Jag ska nu äta antibiotika i 10 dagar, och tre andra mediciner som jag inte är helt på det klara med vad dem ska göra. Provade precis den finaste (knallrosa) men såg när jag svalt den att den ska tas på kvällar för man blir lite slö av den -hur känner du dig då? - Lite drogad skulle jag vilja säga, eller som om jag druckit ett par glas vin för hej vad det snurrar!

Jag behövde inte oroa mig för sjukförsäkringen. Besöket hos doktorn var gratis så länge han inte tog några röntgenbilder eller odlingar och betala för medicinen gör vi ju hemma med så inget försäkringsärende vilket var skönt.
Jag får nog gå och lägga mig känner jag, de där små rosa var inte att leka med.

2 kommentarer:

  1. Jösses Amalia, vilka rosa tabletter!!!
    Hade de varit blåa, då hade du garanterat fått fel tabletter hihi.
    Skönt att få en diagnos i alla fall och hoppas du känner dig bättre imorgon.
    Kram från faster :-)

    SvaraRadera
  2. Men lilla snuttan :( kom hem till Sverige nu tycker jag så kan vi vara lite krassliga ihop. Jag vaknade på jobbet och mådde illa inatt så nu är jag hemma och sjukskriven. Inget kul alls.
    Skönt att du äntligen får en behandling då, men varför var du svullen i ansiktet?

    Skype ikväll om vi orkar?!

    Puss

    SvaraRadera