fredag 4 mars 2011

Mannaminnets värsta natt



Jag har sovit i perioder hela natten. Sovit, yrat-jag var helt säker på att jag vaknade upp i mitt rum hemma i Laholm, vaknat av att absolut hela kroppen har värkt, och somnat igen. Jag har av någon anledning legat och funderat mycket på Rudolf i Sunes Sommar: Visst säger väl han att det var mannaminnets värsta natt. NEJ det gör han inte! men jag är ganska säker på att min natt och Rudolfs hade en del gemensamt, om inte annat den uppenbara frustrationen efter en fruktansvärd natt.
Just nu sitter jag och dricker te i soffan och försöker intala mig själv att jag mår bra. Vi har långledigt och allt ju, det skulle bli en underbar helg med massa utflykter!! När Sara har vaknat ska jag ta mig till CVS, en butik/apotek som har precis allt man kan tänka sig, jag tvekar inte en sekund på att de har en mirakelmedecin mot ont i halsen/öronen/kroppen/feber.
Jag ska försöka få lite plugg gjort nu. Vi hörs under dagen.

2 kommentarer:

  1. Usch fy va tråkigt att vara sjuk när man är långledig ovanpå allt. Hittar du ingen dundermedicin så får du dricka en honungagök dvs. varmt vatten, lite honung och en stor skvätt starkt typ renat men det går även bra med lite rom eller så. Skall helst drickas strax innan man lägger sig, för när man väl har tömt koppen så hessar det i hela kroppen (ja du blir varm i hela kroppte o sen sover du så gott, ja åtminstone så gör jag det).
    Men som sagt var jag hoppas du blir bättre snart.
    Kram på Dig

    SvaraRadera
  2. hahaha Gittan Jag pratade precis med Josse om det är bra eller dåligt med sprit när man är sjuk. BRA kan vi konstatera alltså. Jag hittade inget mirakel i butiken bara medicin med Zink i som ska korta ner förkylningen så kanske att jag får gå och köpa mig en hutt istället.
    Hoppas allt är bra med dig. kram

    SvaraRadera