fredag 11 mars 2011

Spring Break

Idag är det fredag och kl 10.50 har jag spring break! Medicinen har redan börjat värka och jag känner mig som en ny människa. Jag är på god väg att börja känna igen mig själv i spegeln med, jag ska aldrig mer ta mig själv för given både psykiskt och fysiskt. Jag har inte tränat sen förra onsdagen men nu när energin åter funnit sin plats i kroppen tror jag att jag följer med Sara till gymmet senare. Ska ta det väldigt lugnt, jag vill mest ha på mig träningskläderna, haha.

Spring break är väldigt skönt men jag känner mig lite vilsen. Alla mina planer har av diverse anledningar gått i stöpet så jag får helt enkelt se vad som händer och ta det som det kommer. Jag ska vara ensam hemma (om det nu är så att jag stannar hemma) en hel vecka utan Sara med, bara det känns konstigt.

Förhoppningsvis får även jag ett fantastiskt spring break dock ett lite mer oplanerat och spontant sådant.
Jag vågar inte lägga ut bilder på mig själv än med svullet ansikte och allt. Bjuder istället på bilder från vår sista dag på Paschal High School där vi varit varje måndageftermiddag i en måndag för att observera skillnader i det Amerikanska och Svenska skolsystemet.
Ett av klassrummet jag var i
En lång tom korridor. Inga elever är tillåtna utanför klassrummet under lektionstid om de inte har ett hallpass att visa korridorsvakterna.
Läsk och godis säljs i varenda hörn
och lite hederliga pokaler såklart. Paschal High School är faktiskt rankad som en av de 10 bästa i USA vad gäller elevernas resultat på olika test.

Nu blir det frukost och medicinering, kanske ses vi senare.
"Ha de" citat:pappa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar