torsdag 31 mars 2011

Fullt upp

Hej
Ledsen för dålig uppdatering. Jag har helt enkelt inte haft tid. Klockan är nu åtta på morgonen, om en och en halv timme börjar lektionen och resten av dagen ska ägnas åt bokrecensionsskrivande =( och lite träning förhoppningsvis.
Vad har hänt sedan i måndags? Vi gick till potluck:en och vår mat blev uppäten i ett nafs. Vi pratade en del med Sam, som vi träffade precis i början. Jag och Sara skulle gärna vilja vara med på en söndagspredikan i en baptistkyrka med gospell och eftersom de flesta här är religiösa och går i kyrkan plus att Sam pluggar något med att kritiskt granska religioner så löser det sig med all säkerhet. Jag fick för övrigt vara med om min första bordsbön innan vi högg in på all den goda maten.


I tisdags åt vi första riktigt Amerikanska hamburgare på Dutch´s. På tisdagar är det halva priset där så det var packat med folk. Hamburgaren var god men det lite skumma var att brödet var sött! Det är man ju inte alls van vid, men gott var det.

Igår, onsdag, var det dags att undervisa på Rosemont igen. Jag hade förberett en lektion som byggde på förra lektionen jag gjorde. Men efter 15 minuter hade mina elever fortfarande inte kommit så då tilldelades jag en annan flicka vars lärare inte hade kommit och började använda en del av planeringen med henne. Efter ytterligare 5 minuter dök en av mina lever upp och eftersom min planerade lektion inte längre passade så blev jag tillsagd att improvisera. Det är ganska svårt att dra upp skrivövning efter skrivövning ur rockärmen sådär eftersom jag inte alls arbetat med det.

Det blev ganska så misslyckat och allt sket sig totalt när jag frågade vilken klass den nya flickan gick i. Både hon och den andra började skratta och titta på varandra som om jag var dum i huvudet. Tydligen finns det bara Grade six på skolan, men hur i hela *!;*#¤% skulle jag kunna veta det? Nä, barn är inte min grej.




Det är svårt att smygafota under lektionstid
Imorgon bär det av till Houston. Det ska bli galet skönt att komma bort en stund. Kanske att vi åker ner till Galveston och badar i Mexikanska golfen =) och Marie och Pär har en pool!! vilken lyx, hoppas bara det är varmt, vi har haft sverigetemperaturer hela veckan, idag ska det vända igen tror jag.
Jag har min sista lektion den 4 Maj, vilket är fruktansvärt snart, så det är en del att stå i men jag ska försöka bättra mig med bloggen igen.
Hoppas ni har det bar därhemma!!

1 kommentar:

  1. Ja äntligen kom en uppdatering, har ju läst om flamingos i flera dagar nu :) Här hemma kommer våren typ varannan dag, tyvärr kändes det som höst just idag.. Hoppa ni får kul på er lilla tripp! Kram på dig

    SvaraRadera